torsdag 27 januari 2011

-2,7 Kilo på 14 dagar :D

Oj vet att jag skulle uppdatera bloggen igår men hade häcken full så hann bara inte, Sorry.
Okej här kommer veckans resultat :)
Vikt: 75,1 (-2,7 Kg)
Byst: 82 cm (-3cm)
Midja: 85cm (-7cm)
Höft: 105cm (-3cm)
Lår: 63cm (+-=)
Jag är så glad för varje hekto jag går ner och för varje centimeter, har nu skött träningingen regelbundet under fjorton dagar och det har hänt mycket med kroppen bara på denna tiden.
Skrev innan att Mitt liv är bara Mitt och jag är så motiverad att ta hand om mig själv nu.
Boxpasset i Tisdags var helt fantastiskt och jag kände mig inte som en elefant denna gång. Eftersom vi inte fick så mycket konditionsträning förra gången så joggade jag 30 minuter på löpbandet innan. Och när vi kom in till passet så fick vi veta att det var förlängt från 60 min till 75min med mer konditionsträning Phu vilket innebar att jag tränade 1 tim och 45 min. Och jag orkade faktiskt, men var helt slut efteråt :D Skön Känsla! Vill tacka L8 för att du driver på att Actic får ett större utbud i Genarp och den duktiga boxinstruktören Jenny för sitt engagemang och pepp, du är super!
Alltså 3 dagars box i veckan måste vara det ultimata för er crossförare som vinterträning? :D
I går slängde jag mig åter i det snackande solariumet, skönt i vinterkylan :)
Kände i början på veckan hur stressad jag blir nu när jag ska träna så mycket och få in de passen i min vardag tillsammans med alla måsten då jag har en tendens att få igång en inre stress, hur jag ska hinna? och jag börjar tänka på det i dagar innan och planera. Måste ha kontroll på allt liksom vem som gör vad o så vidare...... Dax att repetera lite KBT och mindfullness igen ,läxa till mig själv:) Ja ni känner säkert igen det, så igår släppte jag BOMBEN där hemma............Under middagen sa jag att vi ska ha familjerådgivning kl.21.00 :D hahahahahaha det var ganska kul att se deras miner faktiskt :P
Ler fortfarande vid tanken :) och reaktionen blev: vaddå va menar du? Men vad menar du egentligen?
Och familjerådgivning hade vi, planerade hela veckan tills nästa Onsdag med vem som handlar, städar, går ut med Wilma, middagar, disk, läxhjälp o.s.v. Dag för dag. Blev väldigt positivt överraskad av min familj då jag knappt inga protester fick :P Hoppas nu att det fungerar i verkligheten, håll tummarna! Men detta gör att det slipper bli en massa trökigt tjöt om vem som gör vad och jag kunde ta bort mina måsten de dagar jag ska träna. Dessutom slipper jag själv en massa negativ energi hos mig som byggs upp under tjötet! Fick dock en bakläxa av den store sonen att om han skulle sköta vissa uppgifter så skulle jag inte hålla på att fråga OM han har gjort det :) Han har stor poäng där!, ställer de upp på mig så ska jag sluta att vara så kontrollerande och kommer säkert att få bita mig i tungan många ggr men jag måste också lyssna på dem :D
Känner mig pigg o glad och är nöjd med mina beslut. Känns fruktansvärt skönt :)
Lyssnade även på vår skånska stjärna Frida "Gul o Blå" "upp o hoppa" på mix megapol i morse och fick mycket inspiration där då hon berättade om hur hon har gått ner 30 Kilo!! Grymt!
Fantastisk tjej! Och det har visat sig att hon har ett stort varmt hjärta då vi håller på att lära känna varann :)
Här är en länk till hennes senaste låt tillsammans med gruppen Kombination.
http://www.youtube.com/watch?v=KnT364wPKyY
Är så glad över nya vänskapen och det varma förtroendet som vi har skapat oss emellan :D Tack Frida <3
Har så mycket att glädjas över nu, och mycket att se fram emot. Börjar med gymmet ikväll och spnningpass i mörrn bitti kl. 6.45 :D
Kärlek till er alla /Crossmorsan

Frida -30 KG!
Kan hon så kan jag :D Girlpower <3

1 kommentar:

  1. Oh tack för dina värmande ord, jag gör som sagt alltid mitt bästa :) Kämpa på! Kärlek <3

    SvaraRadera