fredag 21 januari 2011

ZUMBA.........

Ja efter Onsdagens härliga promenad så var det igår dax för ett pass Zumba och ja jag kan snabbt konstatera varför jag alltid har hållt på med bollsporter!
Hon som hade det var superduktig och så graciös i alla sina rörelser....En annan kände sig som en klumpig elefant minst sagt och när man väl tyckte att man kommit rätt ja då var det nya hopp/steg ....nä det här med kordinationer har aldrig varit min grej direkt :( Men vill verkligen inte avskräcka er andra, för förrutom det så ger Zumban oerhörd glädje och rytmik. Hade man gett det en 4-5 ggr till så hade det nog gått bra men tyckte att Boxen var roligare (mer min smak) Smack!! Så kommer att satsa på det tillsammans med spinning, löpträning och gymmet. Tills det blir vår för då drar jag mig nog neråt fotbollsplanen igen :)
I morse var jag uppe i ottan och körde spinningpass och det är grymt gött att låta kroppen jobba så tidigt på morgonen , hela kroppen protesterar och varenda muskel spjärnar verkligen emot lite som Wilmatösen på morgonen.
Vadå måste jag gå ut o kissa så här tidigt? Äh rör jag mig inte så kanske matte tror att jag inte behöver, så kallar man igen och fram tittar hennes huvud under täcket som om va talking to me??
Ok erkänner hennes Matte är likadan :P Så inte konstigt att kroppen har svårt att vakna men efter uppvärmningen kommer den igång sen är det så fantastiskt gött att ha gjort detta innan man drar till jobbet, en Fredag!
Veckan har annars funkat kanon med kosten och har fortfarande inte fuskat ett dugg! Ja klapp på axeln minsann!! Har skött mina anteckningar om 3 bra saker varje kväll också. Det är svårt att berömma sig själv men för varje kväll blir det också enklare.
I kväll kommer Fam. Bergkvist på middag och crossatösen Amanda stannar hos oss över natten så att hon ska kunna köra i morgon då pappa Dan jobbar:)
Det ser jag fram emot! Och crossträningen i mörrn med MTA Gänget i Sösdala!
Fast det bästa av allt idag är min belöning i kväll Rötjut :):):)
SKÅL mina vänner och ha en underbar helg för det ska jag ha :D:D:D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar