onsdag 12 januari 2011

Första dagen avklarad med ett besök på gymmet :D

Dagen har gått fantastiskt bra och jag har ätit riktigt god mat :) Började med 2 hårdkokta ägg lite majonäs och 1 skiva parmaskinka. Till lunch blev det taco utan bröd o chips då så klart. På eftermiddagen en avokado med lite gräddfil o rödlök. Till middag hade vi fisk (torsk) gillar egentligen inte fisk, tycker att det är så jäkla äckligt att få de där benen i munnen! och kräks rakt ut om jag skulle få ett i munnen så är livrädd var gång jag ska äta fisk bläää !! Men det var riktigt gott stekte torsken sen skulle man blanda broccoli, sparris, paprika, sockerärtor , svarta oliver och fräsa detta. Till det gjorde man en blandning av färska örter av dill, gräslök, persilja som blandades i majonnäs och blev en klick på toppen. Ja det var gott :)
Var och fixade mitt kort på gymmet också efter jobbet så att jag kunde träna nu i kväll , är absolut ingen gym människa !
Hatar att stå inne o springa på ett löpband när jag har ett helt natureservat att springa i precis runt knuten, fast inte så lätt nu ju så bara att bita i det sura äpplet några månader nu :P
Så sagt o gjort begav mig till gymmet nu i kväll och hade ju tänkt att ta det lite lungt med träningen.
Men ni vet när man känner det så där grymt gött och benen bara går på en och man har en massa spring och energi , då älskar jag att träna och så var det idag! Sen finns de dagar då benen är tunga som bly som att någon står att drar en neråt och varje fotsteg är en pina då är det mindre kul att träna :P
Ok tänkte ialla fall ta 20 minuter på löpbandet och 10 på steppen och sen köra mitt styrkepass hehehehe
20 minuter blev till 25 och sen växte hornen i panna och då kommer den där lilla envisheten så löpbandet blev till 30 minuter :) Och ja jag joggade hela tiden faktiskt! Kändes så jäkla grymt gött!
Och samma sak hände på steppen , tänkte att de där 108:A!!!!!! centimetrarna runt röven, 108! skulle få sig en jävla omgång och de fick den i 15 minuter heheheh du ska faan få jobba varje gång min röv bara så att du vet det! 108 cm att du inte skäms?!
Ok sen skulle jag köra mitt styrkepass på maskinerna ni vet de där som man ska ställa in överallt med spakar och vikter och faan vet allt :P Sen när man väl sitter där ja då ska man ha säkerhetsbälten på sig!
Och inte nog med det eftersom man är så kort i rocken så får man även använda ikeas barnpallar för att ha stöd under fötterna i dessa maskiner! Varför blev inte jag 10 centimeter längre för?
Ok började leta efter mitt kort som man ska ha som min PT skulle lagt ut men ack hittade det inte kanske har hon glömt det, men du är fortfarande älskad o redan förlåten <3
Så jag tänkte va gör jag nu? Ok beslutade mig snabbt för att det fick bli mer konditionsträning på crosstrainern :) 20 minuter fixade jag.
Är mycket stolt över mig själv faktiskt! Fast det där med att träna lungt det finns liksom inte i mitt huvud , ju mer jag klarar ju mer vill jag göra och de där små hornen kommer krypande :) Ja ja lär nog ha go träningsvärk i mörrn:D Njöt av en näve valnötter när jag kom hem o en massa vatten!
Fick idag ett annat glädjande besked som jag vetat ett tag men som nu är klart! Linus Sandahl kommer att köra Brittiska Mästerskapen , är så jäkla glad för din skull grabben! Denna chansen är du så väl värd!
Kul att Ola ser din potential och att du får fortsätta köra rött :D Grattis <3
Ska bli så kul att se Svenskt crossfolk som tappar hakan när du drar fram!
Med det känns det ganska gött att slinka ner mellan lakanen nu.......härligt trött o go i kroppen :)
Take care/Crossmorsan

3 kommentarer:

  1. PT:n har inte glömt, ditt träningskort finns i kartoteket :)

    SvaraRadera
  2. <3<3<3 Fast inte igår väl? :P

    SvaraRadera