torsdag 19 maj 2011

Barcelona!! Staden i mitt HJÄRTA!!!

8 st tjejer och en weekend i Barcelona ibland är livet så där bara gött mot en! Tidigt Torsdag morgon tog vi planet från Kastrup till Barcelona och med lite vin så att man blev varm inför flygturen så gick flygresan bra!
De övriga schoppade loss i tax free medans jag intog barläge :D
Vilken stad vi hamnade i, full av liv och allt bevarat i den gamla stilen, jag är fortfarande helt betagen av allt jag sett och upplevt denna helg <3 Har ni inte varit där så se till att åka dit! För hundan! Jag kommer absolut att åka dit igen :)
Denna stad innehåller allt jobbiga affärer, mysiga gränder, härliga resturanger & barer, stränder, hamnar, Nya piren, parker, linbanor, Las ramlas, Camp Nou och sist men absolut inte minst La sagrada Familia!
Vilken katedral som jag aldrig någonsin skådat med det fantastiska livet på ena sidan och döden på den andra!
Tog den verkligen till mitt hjärta, åker ni hit så mata er in om dess historia och mannen som lät bygga den...Helt otroligt! Andra verk som han lät bygga finns också lite överallt i Barcelona Kanske därför han kallas Barcelonas son. Antoni Gaudí .
Den Sagolika katedralen La Sagrada Familia är för många själva symbolen av Barcelona, och jag förstår varför. De 18 tornen på taket representerar de 12 apostlarna, de fyra evangelisterna, jungfru Maria och Jesus. Helt fantastiskt!

Denna resa kommer jag att leva på ett bra tag ;) Tack tjejer för superhärliga dagar och tack Matilda för goa resturangbesök och den imponerande föreställningen om hur det går till i Barcelona om natten hehehehehe :D
Ja och 1 kilo upp igen men vad gör det har ätit o druckit gott hela helgen ju! Bara att ta nya tag :)
Så igår drog Jokkesmokk med mig ut på en 7 km runda , trodde hjärtat skulle stanna några ggr men det gick! Inte lätt att jogga med en 21-åring hahahaha. Så det blir en ny runda på Fredag igen!
Denna helg får även crossen stå till sidan (2 helger i rad!!!! inte likt mig :P) för Olivers konfirmation.
Tyvärr gick det inte att flytta på konfirmationen hahahaha. Men ha det så gott ute i sandkornen :)
Sköt om er och trevlig helg Kram Crossmorsan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar